mandag 9. juni 2008

Om mammaer og sånt





Mammaer er så bra , for når det er en mamma til stedet så er man datter. Og datter vet jeg jo hvordan jeg skal være, det er jo bare si "Nå er jeg sulten" også mater mamma meg. Eller, betaler i hvert fall.
Jeg mamma på besøk i helga, og det har resultert i nye frotéhåndkler, full mage med masse god mat, gode samtaler over prosecco, øl og vin, slitne bein etter mye spasering, og kjøleskapet fylt opp med melkesjokolade, firkløver, helnøtt og fruknøtt. "Måtte jo ta med meg alle typene", sa mamma.
(Nå er det bare helnøtt og melkesjokoladen igjen)
Uten at jeg skal skylde på mamma, så har jeg blitt solbrent. Vi fant nemlig en fin park her nede, rådhusparken, og dit dro jeg i dag også og la meg ned og tok en liten siesta. Jeg glemte å smøre meg på magen, så nå er den rosa. Noen sier at man kan forandre seg, noen sier at det ikke går an, men jeg VIL bli flinkere til å IKKE bli solbrent. Og- jeg tror man kan forandre seg til en hvis grad hvis man får riktig miljø til å gjøre det. Her i Tyskland er alle bleike for de er forsiktige med huden sin, så jeg tok en liten spansk en ved å svi magen. Lena som jeg bor med sier at Quark visstnok skal være bra for solbrenthet, men det blir kanskje i overkant tysk. Nå skjønner jeg hvorfor de ikke solbrenner seg, hvis de må smøre seg inn i quark etterpå.
Bildet over er fra dyrehagen her i Hannover, to forvirra struts.