torsdag 1. november 2012

Refleks

Etter å ha hørt på NRK p2 (takk for den appen Torunn!) om refleksdagen i Oslo, begynnte jeg å se meg rundt i Köln, hvordan tilstanden var med tyskerne og refleksen.
Utrolig nok, landet der til og med ikke Autobahnen har lys på seg- nesten ingen går med refleks! De er kjent for å overdrive litt, disse tyskerne, og det gjør de jaggu meg på dette området her også, for det er enten ingen refleks eller en skikkelig stor og fin refleksvest. Men hvem gidder å ha en refleksvest i lomma? Det blir jo alt for stort. Så jeg så meg rundt i butikkene etter en liten refleks for å gi til kjæresten, men det var ingenting å oppdrive. Sjekket på det tyske internettet- bare store refleksvester.
Så nå har jeg altså bestillt ca 20 reflekser fra den norske http://reflexprodukter.no/webshop/, og skal gi til tyske venner og kollegaer!
(refleksdagen 2012, av kunstner Unni Askeland)