tirsdag 12. februar 2008

Hvordan går det?

I går var det sol og på søndag var det sol og da var det så varmt at jeg kunne skrelle klementin på benk og kjenne at sola så meg, og i dag er det tåkete og kaldt og jeg gjemmer hendene mine i ullvanter.

Ellers i Hannover venter jeg besøk fra en eldre dame fra Kiel som skal komme og bo her en natt. Det er stilig, hun er 70 år og skal bo hos meg her, her hvor det er litt studenttilværelse. Hun skal høre på en konsert vi har med skolen, for vi spiller OPERA.(det kommer mer om denne operaen senere, jeg må bare finne ut litt mer om den innviklede handlingen.) Jeg er litt nervøs for at det skal dukke opp noen edderkopper mens hun er her, men jeg skal ta en grundig vask i morgen tenkte jeg.

Jeg har oppdaget fine ting her nede, blandt annet at man kan handle 20 ting på Pennymarket og betale 18 euro. Det er lite penger for så mange varer!

Sykkel er nøkkelen til en bedre hverdag i Tyskland.

Jeg hører også på radio hver morgen, og det høres ut som om alle tyske setninger avsluttes med "sollen werden". Jeg har et håp om at dette radioprosjektet skal gjøre meg ubevisst bedre i tysk...
Jeg får også med meg hvor det er kø i Nord-tyskland, og det er interessante greier, eller, interessante preposisjoner og bysteder.
Og apro pos radio, så har jeg begynt å laste ned nyhets-podcasts fra NRK, og det er herlig å følge med litt. Altså, jeg har jo Morgenbladet som kommer hver uke, men der er det litt tyngre stoff og større debatter enn en nyhetssending på 20 min.

Og, jeg har funnet ut at hvis jeg tar på meg lite klær når jeg jogger så får jeg ikke lyst til å stoppe å jogge. Og, siden jeg har begynt med all denne jogginga har jeg også begynt med en liten siesta. Av og til, bare hvis det passer seg sånn, så tar jeg meg en liten en. (Jeg har nå full forståelse både eldre og spanjolene)


En luring sa en gang;
"Slapp av i skuldrene og ikke bær så tungt på hodet!" Dette prøver jeg på, da.

Innimellom disse tankene så øver jeg.

Joda, det går fint!